Pautes extretes de: Arànega, S.; Guitart, R. Fills autònoms i responsables. Barcelona: Graó, 2005.
Ser responsable implica dur a terme els compromisos adquirits i ser capaç de retre comptes de les conseqüències de les pròpies accions.
Ser responsable permet que la persona se senti equilibrada i contenta amb si mateixa, i això a més afavoreix les relacions amb els altres.
EL QUE HAURÍEM DE FER:
•Donar exemples de responsabilitat amb les nostres pròpies accions.
•Demanar als nostres fills i filles que assumeixin gradualment responsabilitats en els àmbits personal, familiar i social.
•Indicar-los les accions que fan correctament.
•Confiar en les seves possibilitats i manifestar-ho.
•Indicar-los les accions que no realitzen correctament acompanyant-les amb la recerca de solucions.
•Promoure hàbits que els ajudin a ser responsables.
•Fomentar en ells la voluntat, l’esforç, la paciència i la perseverança.
EL QUE NO HAURÍEM DE FER:
•Realitzar nosaltres les accions que s’han compromès a fer els nostres fills i filles.
•Imposar-los el nostre criteri sobre com han de portar a terme les seves responsabilitats.
•Evitar-los les conseqüències negatives dels seus propis actes cap a ells mateixos.
•Donar premis materials per les responsabilitats assumides correctament.
•Posar càstigs que no tinguin res a veure amb les conseqüències de les seves accions.
•Utilitzar l’amor cap a ells com a element de pressió perquè siguin responsables.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada